BTcomparisons / BTvergelijkingen

This slideshow requires JavaScript.


Deze schilderijen maakte ik 30 jaar geleden ook, toen ik de kunstschool verlaten had.
Het zijn de busticketjes van toen, die allemaal gelijk horen te zijn maar die toch sterk verschillen in kleur en lijn. Ik plaatste ze bij elkaar om ze te vergelijken en kwam zo tot composities. Ik wou daar heel klassiek in zijn, op picturale en lineaire basis. Er was geen ‘Pop-art’ bedoeling, noch conceptueel principe. Gewoon lijn, vlek, vlak. 
Ik heb exact dezelfde composities recent herschilderd. In een andere techniek. Met een ander hoofd en hand: maturiteit.

I did this kind of paintings 30 years ago, when I left art school.

In that time I was fascineted about the tickets the busdriver used to print and give to his customers. In stead of all the same, they where all different. I liked to put them next to each other, to compare them and these became true classical composition, about lines, drops, spots, surfaces of colour.  There was no Pop-art or conceptual ambition involved.
Recently I did remakes of the same compositions. In a different technique and with another head and hand : maturity.

EXPO
Fröhliche Werkstatt – Symphonie für Gemälde / 2009
Trajector Art Fair / 2011
.
.
.

About this entry